Werkweek 1: 23.04.2017/01.05.2017 - Reisverslag uit Pythagóreio, Griekenland van Daphne Balster - WaarBenJij.nu Werkweek 1: 23.04.2017/01.05.2017 - Reisverslag uit Pythagóreio, Griekenland van Daphne Balster - WaarBenJij.nu

Werkweek 1: 23.04.2017/01.05.2017

Door: Daphne Balster

Blijf op de hoogte en volg Daphne

01 Mei 2017 | Griekenland, Pythagóreio

Hoihoi allemaal,

Hier weer update van de laatste dagen. Leuk dat jullie trouwens weer mijn blog lezen!

Omdat wij moeten wachten op onze supervisor -die begin mei komt- kunnen wij nog niet starten met ons project wat gaat over de 'Golden Jackals'. Wel is ons team nu compleet. Er zijn een paar dagen geleden drie jongens uit Nederland gearriveerd, waarvan er twee in ons team zitten. Heel toevallig dat ze ook uit Nederland komen. We hebben zin in ons project en kunnen aanstaande week beginnen.

Matthias een jongen die hier ook stage loopt (uit Frankrijk), werkt aan zijn project dat gaat over 'Dragonflies' (Libellen). Hij vroeg aan ons of we hem wilden helpen, omdat wij immers nog vrij weinig te doen hadden. Dit zagen wij wel zitten en zijn nu twee keer met hem op pad geweest opzoek naar dragonflies. We moeten daarvoor flink wat wandelen om naar gebieden te gaan waar de libellen zich bevinden. Libellen bevinden zich graag in bosrijke gebieden, meren en plassen. We moesten daarvoor lange kleren aan en namen netten mee om de libellen te kunnen vangen. Dit is nog best moeilijk moet ik zeggen.. Ze zijn erg snel! Maar eenmaal gevangen, is het een plaatje om naar te kijken.

Ons eerste weekend kwam in zicht. Vrijdag moesten we nog even werken en 'avonds zijn we met bijna het hele team van Archipelagos uitgegaan in Pythagorio, een klein dorpje hier ong. 30 minuten lopend vandaan. We hadden eerst wat tapas gegeten en zijn daarna uitgegaan in een discotheek. Eerlijk gezegd had ik niet veel zin om uit te gaan maar achteraf was het best gezellig met de mensen van de organisatie. Maar ik was ook wel weer blij om lekker in bedje te liggen.

Zaterdag zijn we met een paar meiden naar Vathi gegaan. Hiervoor moesten we liften, want anders kom je er niet. Het is namelijk te ver om te lopen. Trouwens.. voor elk ander dorpje moeten we liften. Spannend en leuk om met random mensen mee te rijden en daar een praatje mee te maken. We hebben daar wat gewinkeld en hebben daar geluncht. We sloten de dag af met een film die we keken in de avond.

Zondag zijn we met 9 mensen naar de watervallen gegaan. We hadden hiervoor 2 auto's gehuurd. De watervallen bevinden zich namelijk aan de andere kant van het eiland. Ze raadde ons aan om wetsuits mee te nemen omdat het water erg koud is. Zeker voor mij (koukleum) was het erg verstandig om een wetsuit mee te nemen en waterschoentjes. Maar je raad het al.. Ik had geen wetsuit én geen waterschoentjes.

Om bij de waterval te komen moesten we eerst een stuk door een bos lopen wat erg mooi was. Veel riviertjes, mooie bomen, bruggetjes en dieren. Na een zware klimtocht van wel waren we bij de ingang van de waterval gekomen.. Nu zou het avontuur pas beginnen. Bijna iedereen had een lange wetsuit.. maar uiteindelijk kon ik een bovenstuk van Gaby lenen, dat ik in ieder geval iets had.

Voordat we bij de waterval konden komen moesten we eerst nog een lange, zware tocht door een rivier maken met allemaal rotsen en grote brokken stenen. Omdat we geen waterschoentjes hadden deed dit enorm veel zeer aan je voeten. Toen ik het water in wilde, leek het net of ik in bak met ijsklontjes stapte.. Het water was ijs en ijs koud! Ik wilde eigenlijk niet gaan, maar heb uiteindelijk doorgezet. Mijn lichaam begon helemaal te trillen en mijn benen werden helemaal blauw en rood van de kou. Het was een heel avontuur, we moesten soms zwemmen door het ijskoude water en moesten vaak klimmen op de rotsen door het water. Het is moeilijk om te zo vertellen, maar geloof me.. Het was echt overleven zonder wetsuit! Achteraf was het wel heel erg leuk, maar dat is meestal :)

Omdat Loutje en ik eerder terug gingen, omdat ik het ijskoud had zijn we met zijn vieren wat gaan lunchen en zijn we naar het strand gegaan om te wachten op de anderen. Hier konden we lekker even acclimatiseren. Nadat de andere terug waren zijn we doorgereden naar het dorpje Vathi om een ijsje te eten. Na het ijsje zijn we weer naar huis gereden. We konden eindelijk weer genieten van een heerlijke warme douche in ons huisje. Omdat we maar ongeveer 2 keer per week een warme douche hebben, kwam dit goed uit! Oh, wat genoot ik hiervan! Dan ga je pas nadenken over hoe goed je het thuis wel niet hebt.

Omdat het maandag de dag van de arbeid was, waren we nog een extra dagje vrij. Loutje en ik zijn lekker met zijn tweeën naar Pythagorio gegaan om daar wat te winkelen en te lunchen. Het was erg gezellig en het weer was erg goed. Daarna zijn we naar het strand gegaan om wat te zonnen. Een ontspannen dagje kun je het wel noemen.

Nu veel over mijn weekend te hebben verteld, hoop ik dat jullie weekend ook leuk is geweest.

Op naar week 2!

Tot snel.

Liefs,
Daphne


  • 02 Mei 2017 - 08:10

    Pap:

    Hoi Dames,

    Zo te lezen hebben jullie een top weekend gehad, misschien koud maar achteraf een hele toffe ervaring die je niet had willen missen. Heel actief en volgens mij beginnen jullie je draai daar al een beetje te vinden. Hier in Nederland betekend de dag van de arbeid dat ik en vele andere gewoon moeten werken :). Goed om weer iets van jullie te horen.

    Liefs,
    Papa

  • 02 Mei 2017 - 09:38

    Mama:

    Hoi meiden,

    Zo te horen gaat het daar wel lekker.
    Fijn dat er contacten zijn gelegd en ben benieuwd hoe het in week 2 gaat met jullie project.

    Op het weer ben ik wel een beetje jaloers in Nederland is het nog steeds pet.

    Veel plezier nog en we horen het wel weer.

    Groetjes aan loetje

    Xxx mama

  • 02 Mei 2017 - 15:52

    Jeanpierre:

    Net het verslag doorgelezen en volgens mij is het daar prima uit te houden. Beste stage ooooooooit! Mijn SEP project gaat ook goed en heb het erg naar mijn zin op dit moment.

    Adios!

  • 03 Mei 2017 - 08:38

    Daphne:

    Pap, mam en Jean,

    Leuk dat jullie gereageerd hebben op mijn verslag, en fijn dat alles goed met jullie gaat.
    Wij zijn ook erg benieuwd wat ons te wachten staat met het project waar we deze week mee gaan starten, dat gaat over de Golden Jackal.

    Fijn dat jou SEP project ook goed gaat jean ;)

    Jullie horen weer van me.

    Liefs,
    Daphne

  • 05 Mei 2017 - 10:53

    Oma En Opa:

    Nou Daphne er is deze keer heel wat te lezen en maken jullie heel wat mee.
    Ook lees ik tussen de regels door dat kleine dingen mooi kunnen zijn afhankelijk hoe je dingen bekijk.
    Hopelijk blijft de stemming goed dan komt alles goed.
    Toi toi toi.
    groetjes Oma en Opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Actief sinds 18 April 2017
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 9247

Voorgaande reizen:

22 April 2017 - 01 Juli 2017

Mijn avontuur in Griekenland

Landen bezocht: