Werkweek 2: 02.05.2017/05.05.2017 - Reisverslag uit Pythagóreio, Griekenland van Daphne Balster - WaarBenJij.nu Werkweek 2: 02.05.2017/05.05.2017 - Reisverslag uit Pythagóreio, Griekenland van Daphne Balster - WaarBenJij.nu

Werkweek 2: 02.05.2017/05.05.2017

Door: Daphne Balster

Blijf op de hoogte en volg Daphne

09 Mei 2017 | Griekenland, Pythagóreio

Hoi allemaal,

In een week tijd is er weer veel gebeurt, dus bereid je maar voor op een uitgebreid verslag.

Dinsdag 2 mei was de dag dat we een deadline hadden voor de Wildlife library. We moesten wel rond de 70 vogelsoorten opzoeken en daarvan het uiterlijk, leefgebied en hun voedsel beschrijven. We hadden nog erg veel te doen, omdat we het uitgesteld hadden en moesten daarom flink aan het werk. Het kostte ons uiteindelijk meer tijd dan dat we dachten en moesten dus nog verder na werktijd.

Woensdag 3 mei hadden we in de ochtend een vergadering met het terrestrial team met het hoofd van de organisatie over de projecten waar wij de komende tijd aan zullen werken. Loutje en ik starten met het project over de Golden Jackals. We konden na de vergadering meteen aan de slag. Vandaag kwam er een jongeman (Ecoloog, uit Vancouver, Canada) uit het niets aanwaaien bij de organisatie. Hij trekt een beetje de wereld rond om te kijken bij verschillende organisaties waar hij tijdelijk kan werken/helpen. Hij weet enorm veel van dieren en planten af en hij wilde graag bij ons project aansluiten. Zodoende is hij de komende tijd onze projectleider tot dat onze supervisor is gearriveerd. We zijn met zijn drieën meteen aan de slag gegaan. Het is fijn om hem is ons team te hebben, omdat we gaandeweg veel van hem kunnen leren en we dankzij hem een goede en duidelijke start kunnen maken. We hebben het terrestrial kast uitgeruimd, gelabeld en her-inricht. Zodat we precies weten hoeveel we van alles hebben en of dat alles nog werkt. Dit hebben we verwerkt in een sheet in excel. Nadat de kast van ingericht zijn we de camera's gaan checken. We spreken dan over timelaps camera's en nachtcamera's. Maar we hebben ook kompassen, gps'en, recorders, zaklampen etc. getest. Het was een drukke werkdag. Op het einde van de dag zijn we nog gevraagd of dat we op de foto wilde voor op de site van Archipelagos. We gingen de avond vroeg naar bed omdat de volgende dag al om 6 uur 's ochtends op moesten voor de bird survey.

Donderdag 4 mei ging de wekker al vroeg zoals ik hierboven al vermeldde, we gingen op survey naar vogels wat zich aan het puntje van het eiland bevind. Dit was een eindje wandelen en daarom dat we al om 7 uur in de ochtend op pad gingen. De wandeling was erg mooi, we liepen namelijk met zonsopgang. We hebben bijzondere vogelsoorten en flamingo's gezien. Eenmaal terug op de base hebben we snel wat gegeten en zijn we direct weer aan het werk gegaan voor ons eigen project. Het was een lange werkdag. We hebben namelijk van 7 tot 6 gewerkt en in de avond hadden we nog een Jackal Survey van 8 tot 10. We hadden in de middag al de spullen klaargelegd die we nodig hadden voor de survey. We hadden de oranje reflecterende vestjes nodig, gps'en, kompassen, recorders en de speakers (die Jackal geluiden nabootsen). De bedoeling was dat we op een plek gingen zitten waar we door de speaker de Jackal geluiden afspelen en we kijken of we response krijgen. Helaas na 4 keer proberen hebben we niks gehoord. Andere keer beter!

Vrijdag 5 mei hebben we in de ochtend de hele base moeten schoonmaken omdat in de middag de Griekse tv kwam om Archipelagos te filmen. We hebben deze dag flink aan ons project gewerkt en hebben ons voorbereid om aan het einde van de middag de camera's traps te kunnen zetten voor de Jackals. We hebben voor een "lok-val" een aantal dingen nodig, namelijk 3 camera's die we ophangen in bomen en lok voedsel die we onder stenen bedekken. Zo kunnen we zien wat de Jackals het eerste kwa eten pakken. Na werktijd zijn we naar de supermarkt gegaan. Loutje wilde vanavond uit en is na dat we terug kwamen van de supermarkt naar de meiden in de base gegaan om daar alvast wat te drinken om daarna naar de stad te gaan om naar een discotheek te gaan. Ik had daar niet erg veel zin in, dus ik ben met de jongens naar de stad gegaan om wat te terrassen.

Dit was onze werkweek, ik heb weer veel geleerd en ik kan niet wachten wat ons volgende week te wachten staat.

Zie volgend verslag (deel 2) over het weekend.

Liefs,
Daphne

• 11 Mei 2017 - 10:28

Pap:

Wow ik krijg de indruk dat ze jullie wel goed bezig houden.
    Mooi verhaal.

gr,