Werkweek 5: 22.05.17/26.05.17 - Reisverslag uit Pythagóreio, Griekenland van Daphne Balster - WaarBenJij.nu Werkweek 5: 22.05.17/26.05.17 - Reisverslag uit Pythagóreio, Griekenland van Daphne Balster - WaarBenJij.nu

Werkweek 5: 22.05.17/26.05.17

Door: Daphne Balster

Blijf op de hoogte en volg Daphne

29 Mei 2017 | Griekenland, Pythagóreio

Hoi allemaal,

Hier weer een update van mijn stage tijd in Griekenland. Veel leesplezier.

Maandag 22 mei. We begonnen de dag zoals elke week met het schoonmaken van de base. Na het schoonmaken zijn we direct naar het vliegveld gegaan om te camera's te bekijken, de batterijen op te laden en om de camera's op een nieuwe locatie te plaatsen. Na het het proces te hebben doorlopen van legitimeren, douane, kantoor, legitimeren, visitors pasje zijn we met de auto naar de desbetreffende locaties gereden. Eenmaal aangekomen bij de locaties hebben we de camera's mee genomen omdat we ze vandaag gingen verplaatsen naar een andere locatie. De nieuwe locaties zijn uitgekozen door middel van onze eerdere inventarisaties die we hadden opgedaan van de vorige keren dat door het veld liepen opzoek naar Jakhals bewijs. De camera's hebben in totaal zes dagen gestaan met tevreden resultaat. We hadden een aantal goede beelden. Nadat de batterijen waren opgeladen waren we terug gegaan en hadden we de camera's op de nieuwe locaties geplaatst. Na dat alle vier de camera's hingen zijn we terug gegaan en hebben we in de stad nog een ijsje gegeten. Na het avondeten hadden we snel nog even wat boodschappen gedaan en hadden we nog een filmpje gekeken.

Dinsdag 23 mei. Volgens de rota had ik vandaag de taak om de vuilnisbakken te legen in de containers. Dit betekend dat je alle twee de vuilnisbakken moet meenemen naar een plek hier 10 minuten lopend vandaan om ze te legen in containers. Na mijn dag taak te hebben gedaan ben ik bezig geweest om de informatie van de camera beelden te verwerken in Excel sheets. Verder heb ik alle foto's gelabeld en staat alles weer op de goede plaats. Na de lunch zijn we even wat gaan lezen en zijn we daarna weer aan het werk gegaan. Vandaag had ik al mijn schoolopdrachten afgerond en ingeleverd. Hier hoef ik dus ook niet meer naar om te kijken. Dat is erg prettig. Na het avond eten heb ik nog even achter mijn laptop gezeten en ben ik daarna in mijn eentje wat gaan wandelen om de buurt verder te bekennen en om even tot mijn zelf te komen. Het is best wat om 24/7 door te brengen met leeftijdsgenoten. Eenmaal terug heb ik nog wat gelezen en ben ik gaan slapen. Zoals je kan lezen was het vandaag een fijne, rustige dag.

Woensdag 24 mei. Na het ontbijt hebben we kort achter ons laptop gezeten omdat we vlak daarna op survey gingen. Dit keer gingen we op bloemen survey. Dit betekend dat je op zoek gaat naar bloemen -het liefst nieuwe, bijzondere soorten- die voorkomen op het eiland en die we uiteindelijk verwerken voor op de website. Je maakt dan een foto van de bloem zelf en zijn steel. Het was een lange, pittige wandeling door de bergen en het was erg warm. We kregen op ten duur erg trek en waren blij weer terug te zijn op de base. Na de lunch hadden we gewacht op een vergadering, wat ging over de stand van zaken en wat de verdere plannen waren. In de middag was het verder rustig. We hadden wat gelezen en achter ons laptop gezeten. Na het diner ben ik wat gaan wandelen om daarna vroeg mijn bedje in te gaan. De volgende morgen hadden we namelijk een bird-survey waarnaar de wekker om 04.45 stond.

Donderdag 25 mei. Deze ochtend moesten we erg vroeg ons bed uit, omdat we op bird-survey gingen. Helaas doen ze hier niet aan Hemelvaartsdag en moesten wij dus gewoon werken. Onze wekker ging af om 04.45 en we vertrokken op de mountainbike rond 05.45. Onze tassen waren gevuld met verrekijkers, notitie boekjes, broodjes, water, oranje hesjes en informatie boeken over de soorten vogels. De weg heen was nog redelijk fris waarna de temperatuur kort daarna wat aangenamer werd. Helaas hadden we niet veel vogels kunnen spotten. De weg terug was wat pittiger, het was warm en we moesten dit keer de berg terug op fietsen. Ik kon merken dat ik niet veel fiets, mijn benen begonnen op ten duur flink te verzuren. Na de survey ben ik bezig geweest om het Jakhal Report af te ronden en om het een definitief document te maken. Na de lunch zijn we naar het stand gegaan om lekker even wat te lezen en om bij te komen van de vroege ochtend die we hadden. In de middag hadden we nog een vergadering met een jongeman die hier zeven jaar geleden stage heeft gelopen en ons veel bij kon brengen over hoe hij het vroeger had aangepakt en hij ons veel goede informatie kon geven met de kennis die hij op doet bij zijn huidige werk. Nu weten we precies wat we moeten doen en weten we waar we rekening mee moeten houden. Na het avondeten hebben we een filmpje gekeken en zijn we gaan slapen.

Vrijdag 26 mei. In de ochtend hadden we de camera's getest die nog in de kast lagen die we nog nooit eerder hadden gebruikt. Rond 10 uur gingen we naar het vliegveld. Zoals elke keer moesten we het proces weer doorlopen. Legitimeren, douane, kantoor, legitimeren, visitors pasje, auto naar locatie, batterijen + sd uit de camera's, terug naar het vliegveld, batterijen opladen, lunchen, video's bekijken.. hier stoppen we even. We hadden namelijk uit alle drie de geplaatste camera's geen één beeld. Dit was even teleurstellend, maar dat hoort bij het vak. Wél hadden we een foto van een hele mooie zwarte ooievaar (zie foto's). Nadat de batterijen opgeladen waren zijn we terug gegaan naar de locaties en hebben we ze opnieuw gemonteerd. Ook hadden we belangrijke punten gecoördineerd. Toen we door het veld liepen, glipte er nog voor mijn voeten een slang voorbij. Mooi om te zien. De weken zijn erg vermoeiend en nadat we terug waren was ik even op bed gaan liggen om wat rust te pakken. Dit niet voor lang, na 5 minuten stond Donny alweer aan mijn bed om te vragen of ik mee ging naar de stad om wat te eten samen met Tom en Loutje. Toen had ik me maar snel even omgekleed en zijn we naar Pythagorio gegaan. Na het eten hadden we nog een kopje thee gedronken en zijn we vrijwel direct naar huis gegaan.

De dagen gaan sneller dan dat ik gedacht had. Ik merk dat ik het soms best zwaar vind om 24/7 door te brengen met leeftijdsgenoten. Je hebt weinig tot geen privacy en dus amper de mogelijkheid om even tot je zelf te komen. Daarom vind ik het fijn om soms even alleen op pad te gaan of om vroeg in bed te liggen. Dit heeft natuurlijk niks te maken met de mensen hier. Het groepje waarmee ik het meest mee optrek is erg gezellig.

Dit was mijn werkweek. In het volgend verslag kun je mijn weekend lezen.

Liefs en dikke kus,
Daphne

  • 29 Mei 2017 - 11:03

    Papa:

    Hoi meiden,

    mooi verhaal weer, jullie worden goed bezig gehouden lees ik. Prachtige foto van de zwarte ooievaar, ik had er nog nooit van gehoord.

    keep up the good work!!

    Papa

  • 29 Mei 2017 - 12:13

    Mama:

    Hoi Daphne,

    Je heb weer een mooi verhaal geschreven heel goed hoor.
    Inderdaad de vogel is heel mooi.
    Fijn dat de weken snel gaan dat betekend dat dat je het naar je zin heb.

    Groetjes,

    Mama xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Actief sinds 18 April 2017
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 9268

Voorgaande reizen:

22 April 2017 - 01 Juli 2017

Mijn avontuur in Griekenland

Landen bezocht: