Werkweek 7: 06.06.17/09.06.17 - Reisverslag uit Pythagóreio, Griekenland van Daphne Balster - WaarBenJij.nu Werkweek 7: 06.06.17/09.06.17 - Reisverslag uit Pythagóreio, Griekenland van Daphne Balster - WaarBenJij.nu

Werkweek 7: 06.06.17/09.06.17

Door: Daphne Balster

Blijf op de hoogte en volg Daphne

09 Juni 2017 | Griekenland, Pythagóreio

Hoi allemaal,

Hier het verslag van week 7. Veel leesplezier.

Dinsdag 6 juni. Vandaag begonnen we met de base clean up, omdat we dit gisteren niet hebben kunnen doen i.v.m. de vrije dag die we hadden. Na het schoonmaken hebben we met het Terrestrial Team bij elkaar gezeten om te vergaderen over de gang van zaken en hadden we een planning gemaakt voor de komende week. Verder in de middag hadden we wat gewerkt achter ons laptop en zijn we, van 4 tot 6, op soil sample survey gegaan in de bergen. Het zweet stond op onze rug van het hakken en graven, het was namelijk erg warm. Terug op de base konden we meteen aanschuiven voor het avond eten en ben ik daarna alleen naar de supermarkt gelopen. Ik had geluk dat ik op de terug weg met Carlos mee kon achter op de scooter. In mijn korte broek en zonder helm zat ik met een brede glimlach te genieten van de wind die door mijn haren blies. Ik voelde me zo vrij als een vogel. Nadat ik terug was, ben ik even gaan lezen en had ik me daarna omgekleed om een stukje te gaan hardlopen. Wat kan sporten toch verlichting geven. Na het lopen ben ik even naar het strand gegaan omdat Tom en Donny samen aan het vissen waren. Thuis ben ik snel nog even onder de douche gestapt en ben ik daarna mijn bedje ingegaan.

Woensdag 7 juni. Vandaag hadden we weer een soil sample survey op de planning staan. We gingen rond 3 uur weg en waren rond 6 uur terug op de base. In de ochtend had ik eerst wat gewerkt aan informatie over de Jackhalzen. Na de soil sample waren we erg bezweet en namen we een frisse duik in het zwembad. In de avond heb ik nog lekker even wat op het strand gehangen.

Donderdag 8 juni. We waren erg verrast dat we te horen kregen dat we in de ochtend op soil sample konden. In de ochtend is het namelijk net wat beter uit te houden dan in de middag. Het weer was wat wisselvallig en het regende zo nu en dan. We rijden altijd met de auto naar de locatie en lopen de laatste meters met het gereedschap naar de desbetreffende plaats. Dit doen we mede met de gps. We voeren de coördinaten in en de gps leidt ons dan naar de juiste plek. Helaas werkte de gps niet optimaal en stuude hij ons goed de bergen in wat een flinke en pittige hike was. Ik moet toegeven dat ik kapot was na de wandeling. Het was wel een leuke ervaring. We hebben de locatie ook niet kunnen vinden. Eenmaal thuis op de base zijn we naar ons hotel gegaan om twee uurtjes te slapen. Na het avond eten had ik even Lisa geholpen om de camera's te plaatsen en heb ik nog even achter mijn laptop gezeten. Daarna ben ik me gaan omkleden om een rondje te gaan hardlopen. Even de spierpijn eruit lopen.

Vrijdag 9 juni. De ochtend begon ik met het checken van de camera's die we gister avond hadden geplaatst. Helaas door de onweer van gister hadden we de camera's eerder moeten weghalen. We konden zo niet kijken of de nacht stand werkte en besloten het vanavond opnieuw neer te zetten. Verder had ik wat aan school gewerkt en loop ik ver op schema. Rond half 11 hadden we een vergadering met onze supervisor Lisa over de planning van de komende week van de Jakhalzen. In de middag zouden we op soil sample survey gaan wat uiteindelijk niet doorging, omdat we geen auto tot ons beschikking hadden. In de avond zijn we lekker wat gaan eten in de stad en hebben we tot slot nog een drankje gedaan om het weekend te vieren.

Ik moet zeggen dat dit voor mij geen makkelijke week was. Ik was/ben nog steeds aardig gebroken en ik merk dat mijn lichaam flink moet aanpoten. Ik probeer zoveel mogelijk rust tussendoor te nemen voor mijn lichaam wat erg belangrijk is. Ik merk dat het voor mij tijd is om naar huis te gaan.

Bedankt voor het lezen van mijn verslag, fijne dag.

Liefs,
Daphne

  • 10 Juni 2017 - 19:48

    Oma En Opa:

    Daphne
    Je schrijft dat je merkt dat het tijd is / wordt om naar huis te gaan maar dat duurt nog even.
    En dan een schat aan ervaring rijker. Lekker thuis met alles van je zelf, je eigen bed en kamer.
    En ook je buurman woont er nog steeds, als tevens je buren op de begane grond met die twee jakhalzen .
    Dus twee maal blij 1 x bij het weggaan en 1 x bij thuis komst.
    Gewoon weer genieten van de dagelijkse dingen. En bedenk oost/west thuis best.
    Groetjes Oma en Opa.

  • 12 Juni 2017 - 14:00

    Papa:

    nog ff volhouden het einde is in zich.

    gr,
    papa

  • 12 Juni 2017 - 14:25

    Daphne Balster:

    Klopt pap, de tijd gaat sneller dan ik dacht. Tot je op een dag op een bepaald punt komt dat je lichaam zegt dat het lang genoeg is geweest en het weer tijd is om lekker naar huis te gaan. We gaan nog niet aftellen en nog niet naar het einde kijken. Als je dat doet, dan gaat de tijd juist langzaam en creëer je alleen nog maar meer sombere gevoelens om naar huis te willen.

    Tot snel en dikke kus,
    Daphne

  • 15 Juni 2017 - 13:11

    Papa:

    Wijze woorden!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Actief sinds 18 April 2017
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 9251

Voorgaande reizen:

22 April 2017 - 01 Juli 2017

Mijn avontuur in Griekenland

Landen bezocht: