Werkweek 8: 12.06.17/16.06.17 - Reisverslag uit Pythagóreio, Griekenland van Daphne Balster - WaarBenJij.nu Werkweek 8: 12.06.17/16.06.17 - Reisverslag uit Pythagóreio, Griekenland van Daphne Balster - WaarBenJij.nu

Werkweek 8: 12.06.17/16.06.17

Door: Daphne Balster

Blijf op de hoogte en volg Daphne

16 Juni 2017 | Griekenland, Pythagóreio

Hoi allemaal,

Hoe gaat het met jullie? Hier alweer een update van week 8 van mijn stage periode hier in Griekenland. Veel leesplezier en ik zie graag jullie reacties.

Maandag 12 juni. Zoals gewoonlijk begonnen we de week met de base clean up. Na het schoonmaken zijn we met zijn vijven vertrokken naar het vliegveld om de camera's te plaatsen en om verder te gaan met de habitat survey. We hebben vele nieuwe aanwijzingen gevonden zoals faeces, haar, voetsporen en paden. Dit hebben we zoals gewoonlijk gecoördineerd en we hebben er foto's van gemaakt. Na het vliegveld hebben we geluncht en hebben we een korte vergadering gehad over wat we verder deze middag gaan doen i.v.m. we niet meer op soil sample gaan deze middag. We hebben vorige week nieuw materiaal opgestuurd gekregen voor de acoustic surveys (jackals) die we gaan uitvoeren op het vliegveld. Daarvoor moeten we de beschrijving bestuderen zodat we weten hoe we het moeten gebruiken. Toen we aan het werk waren begon opeens mijn stoel heen en weer te gaan. Het was een aardbeving 6.5 op schaal van richter. Achteraf bleek op het nieuws dat op het Griekse eiland Lesbos de krachtige aardbeving zich bevond. Er is veel puinhoop veroorzaakt en er zijn tientallen gebouwen bezweken en een aantal gewonden gevallen, waarvan een om het leven kwam. Rond half 6 hebben we weer vergaderd over de bevindingen die we hebben gedaan deze dag. Na het avond eten heb ik even snel de was opgehaald en heb ik mij omgekleed om een stukje te gaan trimmen. Na het trimmen heb ik nog even wat geappt en wat gepuzzeld en ben ik daarna lekker gaan slapen.


Dinsdag 13 juni. In de ochtend zijn we weer op soil sample gegaan. We waren met zijn zessen en konden zodoende in twee groepen splitsen, zodat we twee locaties tegelijkertijd konden uitvoeren. Het was erg warm maar verder ok. Helaas is er tijdens het hakken voor de zoveelste keer weer een hakbijl door midden gebroken. We houden steeds minder tools over waardoor we ons werk niet goed kunnen uitvoeren. Na de lunch heb ik even op bed gelegen, want om 4 uur moesten we weer op soil sample. We zijn wederom weer in twee groepen gesplitst en dit keer zat ik samen met Lisa en Loutje in het team. Na lang te hebben gezocht in de bergen hebben we de locatie helaas niet kunnen vinden. We hebben het nog geprobeerd door de coördinaten in te voeren in de gps en het nog op de ouderwetse manier geprobeerd d.m.v. een kompas. Met de kompas kwamen we uiteindelijk dichterbij de locatie. Uiteindelijk hadden we niet genoeg tijd om de soil sample uit te voeren, maar wisten we nu wel waar de locatie zich bevond. Terug op de base had ik nog snel even een wasje gedaan en hebben we wat gegeten. Tijdens het sporten na het eten begon het weer flink om te slaan. Veel onweer met vaak mooie lichtflitsen. Na wat gerelaxt te hebben ben ik lekker gaan slapen, ondanks de grote spin die we in onze kamer hadden die we uiteindelijk met bruut geweld om het leven hebben gebracht.

Woensdag 14 juni. Omdat de 120 soil sample zakjes nogal ongeordend en door elkaar lagen in het lab en ze niet goed gelabeld waren op de juiste datum had ik me vrijwillig gesteld om alles goed te labelen, te ordenen en alles goed te verwerken in Excel. Na 2 uur bezig te zijn geweest is dit allemaal goed gelukt. We hebben weer goed overzicht over het project. Na de lunch heb ik nog even de labels gemaakt voor de laatste locaties en ben ik een uurtje op bed gaan liggen omdat we rond 16.45 weer op soil sample moesten. Alles was vandaag behoorlijk ongeorganiseerd en elke keer veranderde het plan. Erg vervelend, maar zo gaat het wel vaker. Na de soil sample in de middag hebben we wat gegeten en ben ik rond een uur of 8 gaan hardlopen. Na het hardlopen ben ik even gaan douchen bij het zwembad, omdat we al twee dagen geen druppel water in het hotel hebben. Daarna nog even wat bij mijn buurman op het balkon gezeten en ben ik gaan slapen.

Donderdag 15 juni. In de ochtend ben ik begonnen met het labelen van de soil sample zakken en ze te ordenen van de dag daarvoor. Daarna ging een deel van het Terrestrial Team op survey op het vliegveld en bleven Isaac, Loutje en ik op de base voor de bird-survey. We zouden op de mountainbike gaan tot we erachter kwamen dat drie fietsen kapot waren. De mountainbikes hadden alle een lekke band. We konden hierdoor niet direct vertrekken en moesten dus eerst de mountainbikes repareren. We hebben dus een aantal banden vervangen en/of geplakt of ze een nieuwe binnenband gegeven. Dit was wel even een behoorlijke klus, maar nu weet ik wel hoe ik fietsbanden moet repareren. We hadden niet genoeg tijd om alle banden te doen en besloten uiteindelijk op survey te gaan te voet. We waren rond 3 uur vertrokken en waren rond 6 uur weer thuis. We gingen voor een specifieke vogelsoort die we uiteindelijk ook hebben gezien. Wauw, wat is dit een prachtige vogel! De vogel heet The European Roller. Ook wel de Scharrelaar genoemd in het Nederlands. In de avond heb ik nog even op het balkon gezeten en ben ik lekker gaan slapen. De volgende morgen moesten we er namelijk vroeg uit.

Vrijdag 16 juni. Vandaag moesten we vroeg uit de veren. We wilden vandaag namelijk de soil samples afronden en we hadden nog vijf locaties te gaan. Omdat deze locaties op 40 minuten afstand lagen en we niet in de hitte wilden werken, waren we rond 7 uur in de ochtend vertrokken. Het was nog lekker wat bewolkt en de zon scheen lichtjes. Het was een zware ochtend maar het soil sample project zit er bijna op. We moeten volgende week nog een locatie doen en dan zijn de 16 locaties afgerond. Vandaag hadden we lunch een uurtje eerder i.v.m. er belangrijke personen in de middag kwamen waar elk team een presentatie voor moest geven. Ik wilde daarvoor nog snel even douchen, maar helaas hebben we nog steeds geen druppel water in het hotel. Eind middag hoorde ik dat we weer water hadden en besloot ik dus snel even een douche te nemen voordat de andere kamergenoten zouden komen. Ook al was het water niet warm, toch heb ik na vier dagen niet te kunnen douchen heerlijk genoten. Rond 6 uur zijn we met een paar man lopend naar de stad gegaan om wat te eten en hebben we daarna nog een drankje gedaan. Ik was blij weer terug te zijn, mijn benen waren namelijk erg moe van de lange dagen.

Nu kan ik genieten van een weekje vakantie. Even bijkomen van de lange en drukke dagen. Nog even en het is weer tijd om lekker naar huis te gaan. Stiekem kijk ik hier wel een beetje naar uit.

Liefs,
Daphne

  • 18 Juni 2017 - 19:21

    Opa:

    Daphne weer een spetterend verslag van jou activiteiten daar.fijn en leuk om te lezen.
    Maar de tijd schiet op, leuk of niet leuk. Nog even en dan je schoenen naar huis brengen.
    En als je daar toch bent dan maar gelijk blijven.
    Geniet nog van je vakantie daar de laatste lootjes wegen het zwaarst maar ik denk nu niet.
    Wij hebben de lunch op het balkon genoten boterhammetje file martino. vandaag prachtig weer en warm.
    Morgen ook dus genieten maar !! We zitten nu nog buiten 19.20 uur.
    Daphne al het goede en gauw tot ziens in ons mooie Brabant en wel Rijen.
    groetjes Oma en Opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Actief sinds 18 April 2017
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 9243

Voorgaande reizen:

22 April 2017 - 01 Juli 2017

Mijn avontuur in Griekenland

Landen bezocht: