Weekend 5: 27.05.17/28.05.17 - Reisverslag uit Pythagóreio, Griekenland van Daphne Balster - WaarBenJij.nu Weekend 5: 27.05.17/28.05.17 - Reisverslag uit Pythagóreio, Griekenland van Daphne Balster - WaarBenJij.nu

Weekend 5: 27.05.17/28.05.17

Door: Daphne Balster

Blijf op de hoogte en volg Daphne

29 Mei 2017 | Griekenland, Pythagóreio

Hoi allemaal,

Hier het weekend verslag van weekend 5.

Zaterdag 27 mei. Vandaag hadden we twee auto's gehuurd om naar het Noorden van Samos te rijden om een berg te bewandelen. We waren met 10 man. In het Noorden van Samos heb je trouwens nog meer natuur dan in het Zuiden waar wij zitten. Dit komt doordat hier in het Zuiden in het verleden een bosbrand is geweest. Helaas zat het weer niet mee en hadden we besloten de berg niet te bewandelen. Het was regenachtig en het onweerde. We zagen vele bliksemschriften. We waren eerst gestopt in Vathi om een kopje koffie/thee te drinken, waarna we doorreden naar het Noorden van Samos. De autoreis door de bergen was wederom weer prachtig. Veel groene natuur, bomen, gekleurde bloemen, uitzicht op zee en ga zo maar door. Ik had het jullie graag willen laten zien. In de bergen waren ook vele watervallen te vinden wat erg mooi was. Eenmaal in het afgelegen dorpje waar we eigenlijk de berg zouden beklimmen waren we wat gaan lunchen en zijn we daarna wat gaan wandelen door de natuur. Na een uurtje besloten we terug te rijden naar huis. Uiteindelijk waren we nog even gestopt bij het strand omdat het weer wat beter werd en het zonnetje een beetje door begon te komen. Eenmaal terug op de base hadden we ons omgekleed en zijn we naar de stad gegaan om wat te dineren. Na het diner hadden we nog een kopje thee gedronken en zijn we terug naar huis gegaan.

Zondag 28 mei. Vandaag hadden we niks op de planning staan en konden we lekker even uitslapen. Ik was -zoals gewend- al erg vroeg wakker en besloot een rondje te gaan hardlopen. Het zonnetje begon al goed door te komen en het was dus al erg warm. Het was heerlijk om in de vroege ochtend alleen te lopen, ik ben verder ook niemand tegen gekomen. Na het hardlopen had ik een frisse douche genomen om wat af te koelen. Aan het einde van de ochtend zijn we naar Church Beach gegaan om te zonnen, een boekje te lezen en om wat te zwemmen. Het was erg warm maar erg ontspannen. Na het strand hadden we ons wat opgefrist en waren we naar de stad gelopen om te dineren en om net als elke avond een kopje thee te drinken voor als afsluiter van het weekend. Iedereen was erg moe en besloten op tijd terug te gaan om wat slaap in te halen.

Liefs en bedankt voor het lezen,

Daphne

• 29 Mei 2017 - 11:05

Papa:

hoeveel liter thee heb je daar inmiddels al gedronken?

• 29 Mei 2017 - 11:09

Daphne Balster:

Dekentje erbij, kopje thee en een boekje.. heerlijk dad ;)

• 29 Mei 2017 - 12:16

Mama:

Fijn een keer een rustig weekend volgens mijn hebben jullie dat wel verdiend.

Mama

• 04 Juli 2017 - 22:46

Susanne:

Je leest (weer/nog steeds) Engels. Leuk! Wat lees je?