Werkweek 9: 19.06.17/23.06.17 - Reisverslag uit Pythagóreio, Griekenland van Daphne Balster - WaarBenJij.nu Werkweek 9: 19.06.17/23.06.17 - Reisverslag uit Pythagóreio, Griekenland van Daphne Balster - WaarBenJij.nu

Werkweek 9: 19.06.17/23.06.17

Door: Daphne Balster

Blijf op de hoogte en volg Daphne

26 Juni 2017 | Griekenland, Pythagóreio

Hoi allemaal,

Week 9. Dit is alweer het een na laatste weekverslag van deze 3 maanden lange stage hier op het mooie eiland Samos in Griekenland.

Maandag 19 juni. Vandaag was mijn eerste echte vakantiedag. Loutje en ik besloten in de ochtend naar Pythagorio te gaan om daar een drankje te doen en wat winkeltjes te bekijken. Ook was ik snel nog even langs de kapper gegaan om mijn puntjes eraf te late knippen. Dit kostte maar 3 euro, spotgoedkoop! Nadat we terug waren op de base hebben we wat geluncht en waren we ons daarna gaan omkleden om naar het strand te gaan. We hebben lekker de hele middag op het strand gelegen. Het weer was heerlijk. In de avond na het diner was ik nog even gaan hardlopen en was ik daarna lekker in bed gaan lezen tot ik half in slaap viel.

Dinsdag 20 juni. Vandaag mijn tweede dagje vakantie. We hadden eerst lekker wat uitgeslapen en zijn daarna naar Pythagorio gegaan. Dit keer hitchhikend omdat we geen zin hadden om te wandelen. We hadden geluk, we hadden meteen al de eerste auto te pakken. Hij zette ons af bij de Marina (boothaven) en zijn vanaf daar gaan lopen langs allerlei mooie strandjes. We zijn even wat gaan winkelen en hebben daarna een drankje gedaan bij ons favoriete tentje Gregory's bar. Daarna zijn we naar een ander tentje gelopen om wat te lunchen. We hadden een heerlijke zalmsalade, chick pie balls en vineleaves. Daarna hebben we een taxi terug genomen om terug naar de base te gaan. We hadden meteen onze bikini aangetrokken om naar het strand te gaan om wat af te koelen. In de avond ben ik even op bed gaan liggen om wat energie op te doen voor het hardlopen. Na het hardlopen had ik nog snel even gedoucht en ben ik lekker optijd gaan slapen.

Woensdag 21 juni. Onze supervisor Lisa had nog twee mensen nodig om de acoustic recorders te plaatsen op het vliegveld voor de Jakhalzen. Loutje en ik boden ons aan, ondanks we vakantie hadden. Het is niet erg om mensen te helpen, ik doe het maar al te graag. We begonnen op het vliegveld weer met de standaard procedure. Legitimeren, fouilleren, douane, legitimeren, naar kantoor voor visitors pasje en uiteindelijk met de auto naar de desbetreffende locaties. We hadden twee acoustic recorders opgestuurd gekregen van een universiteit in Engeland om mee te kunnen werken. De bedoeling van de recorders is om ze op de juiste manier in te stellen en daarna op een plaats te monteren waar ze een goed overzichtelijk bereik hebben op ongeveer 2 meter van de grond. Het mag niet dichtbij wegen, water en vele bomen hangen. De recorders nemen het geluid op wat de Jakhalzen maken in een straal van 1,5 km. De recorders hangen ongeveer een maand voordat ze worden afgeluisterd. Omdat ik geen maand meer hier ben zal Lisa (supervisor) de resultaten naar me toesturen. Op het vliegveld hadden we ook meteen de batterijen gewisseld van de andere drie camera's die we al eerder geplaatst hadden. Het was een warme dag en zijn na het vliegveld nog even langs de stad gereden omdat sommigen een ijsje wilden. Eenmaal op de base ben ik verder gegaan met de foto's en zakken van de soil sample. Na het werk was ik even snel gaan douchen, want in de avond mocht ik met de jongens en Bau mee naar Irion om wat te eten. De vriendin van Thijs was namelijk gisteren aangekomen en ze hadden afgesproken om met het groepje wat te gaan dineren. We hebben erg lekker gegeten en ik heb het erg gezellig gehad. Daarna hebben ze nog een ijsje gehaald in de stad en hadden ze ons afgezet bij het hotel. Het was al erg laat en donker, maar ik besloot toch nog even te gaan hardlopen en wat oefeningen te doen. Het was heerlijk in het donker. In het hotel nog even snel een douche genomen en daarna lekker mijn bedje in gekropen.

Donderdag 22 juni. Op mijn vrije dag moest ik er vroeg uit. Ik had namelijk de was tussen 8-9u. Helaas toen ik aankwam had iemand anders zijn was er in zitten waardoor ik 45 minuten moest wachten. In die tussentijd was ik maar even gaan werken achter mijn laptop. Na het ontbijt hebben Loutje en ik even samen gezeten om haar vliegticket om te boeken naar een andere datum. Daarna hadden we ons klaargemaakt om naar Vathi te gaan. Omdat we daar niet zelf kunnen komen moesten we hitchhiken. We hadden meteen een van de eerste auto's te pakken en zaten bij een Italiaanse man in de auto die voor een weekje hier op vakantie was. In Vathi hebben we wat winkeltjes bekeken en hebben we wat geluncht. Daarna zijn we weer terug gegaan. We zaten dit keer bij twee Griekse mannen in de auto die op weg waren naar het strand. Op de base had ik nog snel even mijn was opgehaald en was ik terug gegaan naar het hotel om mijn bikini aan te trekken en om wat te gaan zonnen op het strand. Nico (een Griekse jongen die vlakbij de organisatie woont) kwam later aanlopen en bij me zitten om wat te praten. In de avond had ik even wat films op mijn laptop gezet en was ging ik rond een uur of 8 nog even snel hardlopen.

Vrijdag 23 juni. Vandaag was geen productieve dag. Het was erg warm om iets te ondernemen. We hebben uitgeslapen en wat geluncht. Daarna even terug gegaan naar het hotel om wat te chillen en ben ik daarna even naar het strand gegaan. Na een uur in de zon had ik het wel weer gehad en was ik terug gegaan om wat te lunchen. Na de lunch even wat aan school gewerkt en in de avond zijn we naar Pythagorio gegaan om wat te dineren en om het weekend in te luiden bij Gregory's bar. Dit is tevens mijn laatste weekend hier in Samos. Niko kwam later in de avond ook nog aanzetten en we zijn rond half 12 weer lekker terug gegaan naar ons hotelletje.

Bedankt voor het lezen en tot snel,

Liefs, Daphne

  • 26 Juni 2017 - 17:07

    Mama:

    Leuk van jullie dat je op je vrije dag toch Lisa gaat helpen.

    Goed gedaan.

    Liefs mama

  • 04 Juli 2017 - 22:17

    Susanne:

    Wauw Daphne! Wat een mooie verslagen en wat doen jullie goede, mooie en leuke dingen! Erg leuk om te lezen. Fijn dat jullie van deze mooie stageplaats zo'n succesvolle ervaring hebben gemaakt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Actief sinds 18 April 2017
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 9263

Voorgaande reizen:

22 April 2017 - 01 Juli 2017

Mijn avontuur in Griekenland

Landen bezocht: