Weekend week 2: 06.05.2017/07.05.2017 - Reisverslag uit Pythagóreio, Griekenland van Daphne Balster - WaarBenJij.nu Weekend week 2: 06.05.2017/07.05.2017 - Reisverslag uit Pythagóreio, Griekenland van Daphne Balster - WaarBenJij.nu

Weekend week 2: 06.05.2017/07.05.2017

Door: Daphne Balster

Blijf op de hoogte en volg Daphne

09 Mei 2017 | Griekenland, Pythagóreio

Hoi allemaal,

Hier deel 2 van mijn tweede week over het weekend, veel leesplezier.

Zaterdag 6 mei gingen we met een grote groep naar de watervallen aan de andere kant van het eiland. We hadden daarvoor 4 auto's gehuurd. Eerst zijn we naar het plaatsje Vathi gereden om een drankje te doen op het terras. Loutje en ik waren intussen aan het kijken voor wandelschoenen. Na het drankje zijn we doorgereden om weer in een ander stadje te lunchen. We moesten een hele lange weg door de bergen, met smalle wegen en haakse bochten. Het uitzicht die we hadden was echt meer dan prachtig. We keken namelijk uit over de gehele Mediterraanse ze met daar om heen veel kloven en bergen begroeid met gekleurde bloemen, bomen, struiken en bomen. De lunch die we hadden was lekker maar het duurde wel 1,5 uur voordat we ons eten kregen. Dit vonden we niet oke en kregen 10% korting voor het lange wachten. Na de lunch zijn we doorgereden naar de watervallen. We moesten wel nog een stukje lopen/klimmen door de bergen om uiteindelijk bij de watervallen te kunnen komen. Eenmaal bij de watervallen stelde het weinig voor. Dit omdat ik misschien de watervallen gewend ben die ik in Indonesië heb gezien. Na de watervallen zijn we nog een uurtje naar het strand gegaan om af te koelen. Sommigen namen een frisse duik in de zee en de andere genoten heerlijk van de schijnende zon. Eenmaal weer terug op de base hebben we iedereen weer afgezet en zijn wij met de jongens doorgereden naar het dorpje hiernaast om te dineren. Het was erg gezellig, maar iedereen was ook moe van de lange dag. Na het eten zijn we daarom ook direct weer terug gegaan naar de base om vroeg in ons bedje te kunnen kruipen.

Zondag 7 mei zijn we met zijn vijven, met de Nederlandse jongens naar het strand gegaan aan de andere kant van het eiland omdat we onze auto voor het hele weekend hadden gehuurd. Daar moesten we dan natuurlijk wel profijt van maken. We gingen al vroeg weg en gingen weer de bergen in. Het uitzicht was weer adembenemend, ik kan er niks anders van maken. Als je van de natuur en zon houdt dan kan ik Samos echt aanraden. Samos is namelijk het mooiste eiland met de meeste hoeveelheid aan flora en fauna. We kwamen in de bergen een tentje tegen waar ze zelf honing maakten en ook alleen maar producten verkochten met honing. Het was erg leuk om dit te zien. We begonnen erg trek te krijgen en besloten om ergens wat te lunchen. We reden zomaar een dorpje binnen, wat een vissersdorpje bleek te zijn. Het was een erg knus, gezellig en klein dorpje. Na de lunch zijn we doorgereden naar het strand waarbij we op een heel mooi strand terecht kwamen. Het strand was omringt met mooie bergen en rotsen en veel natuur. Na het strand zijn we lekker naar huis gereden en hebben we het weekend afgesloten door te dineren in de stad.

Ik moet zeggen dat we hier veel Nederlanders tegen komen. Overal waar we lopen, komen we wel Nederlanders tegen waar we een leuk praatje mee houden.

Dit was vast een lang verhaal om allemaal te lezen. Ik hoop daarom dat het een beetje interessant was.

Nog wat over mij zelf. Ik heb het erg naar mijn zin maar soms is het nog een beetje vreemd. Soms verlang je om weer in je eigen bedje te slapen, om elke avond een warme douche te hebben, je honden te zien, je ouders, vrienden en mensen die je liefhebt. Ik merk dat ik elke dag groei en dat je dingen moet accepteren hoe ze zijn en hoe ze lopen.

Bedankt voor het lezen van mijn verslag en ik hoop dat alles met jullie goed.

Tot de volgende keer.

Liefs,
Daphne

  • 10 Mei 2017 - 10:31

    Thomas Noordeloos:

    Leuk om je reisverslagen te lezen, zo te horen heb je het erg goed naar je zin. Geniet van de flora en fauna en alle nieuwe, interessante mensen die je (gaat) ontmoet(en).

  • 11 Mei 2017 - 08:47

    Mama:

    Hoi Daphne,

    Weer een leuk verslag en zo te horen komen jullie niet om van de honger.
    Ben blij dat jullie het daar naar je zin hebben.
    Je maak ons wel nieuwsgierig naar Samos.

    Groetjes aan Loetje
    Xxxx mama

  • 11 Mei 2017 - 10:33

    Pap:

    Hoi Daphne,

    mooi verhaal, zeker het laatste deel. Als je alles altijd accepteert zoals het is zal je altijd gelukkig zijn.
    en maak je maar niet druk over al die Nederlanders, kom ze hier ook overal tegen :)

    gr,
    papa

  • 11 Mei 2017 - 14:38

    Susanne :

    Hoi Daphne,
    Wat ontzettend leuk om je verslagen te lezen en fijn dat jullie een goede stage hebben en jullie vrije tijd ook goed besteden!
    Ik wens jullie heel veel plezier en veel mooie ervaringen.
    Groeten,
    Susanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

Actief sinds 18 April 2017
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 9276

Voorgaande reizen:

22 April 2017 - 01 Juli 2017

Mijn avontuur in Griekenland

Landen bezocht: